Зростання електронних договорів ОСЦПВ перевершив усі сподівання. Чому потрібно довіряти електронним полісам.

Історія впровадження електронних продажів ОСЦПВ.  Моторне транспортне страхове бюро України (МТСБУ) успішно до 2018 року фінансувало проект з розвитку електронних продажів полісів автоцивілки, використовуючи досвід країн Євросоюзу.  Це була цікава і плідна робота президії МТСБУ.  Рівно три роки тому, в лютому 2018 року, сім страхових компаній України отримали позитивні результати про проходження атестації від офіційного технічного партнера Моторного транспортного страхового бюро (МТСБУ) - компанії "КітСофт", і з 7 лютого почали реалізацію "електронного поліса" обов'язкового страхування цивільно  -правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (ОСЦПВ).

Оскільки даний спосіб реалізації страхових продуктів був новим і не викликав особливої ​​довіри у автовласників, які звикли до паперового варіанту поліса, тільки 2% з них ризикнули придбати його електронного побратима.

Ситуацію ускладнило і ставлення патрульної поліції до нововведень Моторного бюро, страховиків і на той момент регулятора ринку Нацкомфінпослуг.  Патрульна поліція, особливо на першому етапі, не завжди визнавала електронний документ автоцивілки, вимагаючи його паперовий варіант.

Вирішити остаточно цю проблему вдалося лише в кінці березня 2019 року, коли Кабінет міністрів України прийняв постанову "Про внесення змін до Правил дорожнього руху".  Тепер водіям механічного транспортного засобу дозволялося мати при собі чинний поліс обов'язкового страхування автоцивільної відповідальності або страховий сертифікат "Зелена карта" на електронному або паперовому носії.

Перевірка достовірності полісів автоцивілки.  Також було закріплено, що достовірність полісів перевіряється поліцейськими в Єдиній централізовану базу даних обов'язкового страхування автоцивільної відповідальності, оператором якого є МТСБУ.  Це дозволило співробітникам поліції оперативно, за номерним знаком автомобіля визначити чи є у автовласника поліс ОСЦПВ, чинний він чи термін його дії вже завершився.

І справа пішла.  Страховики стали все більше коштів вкладати в розвиток системи електронних продажів, Моторне бюро удосконалити базу даних, збільшувати вимоги до страховиків за несвоєчасне внесення даних в неї або допущені помилки.  З'явилося більше роз'яснень про переваги електронного варіанту документа, простоті і зручності його оформлення.

Крім того, опція перевірки наявності чинного договору ОСЦПВ в 2020 році стала доступна також і в державному мобільному додатку «Дія».

Надійність і довіра до електронних полісами автоцивілки росте

Історія розвитку ринку страхування ОСЦПВ мала багато різних динамік і повернень назад.  Водії мали гіркий досвід придбання полісів автоцивілки, які виявлялися потім недійсними.  Або страхові компанії, продавши мільйони полісів за рік-два швидко йшли з ринку.  Закріплення юридично статусу електронного поліса, аналогічного паперового зробив свою справу.  А коли на ринок вийшли сайти- агрегатори з продажу електронних полісов- ситуація ще змінилася.  Ми, як Британське агентство відпрацювали спеціальну методику відбору страхових компаній по щоквартальним офіційними показниками, що б наші користувачі купували більш надійні страховку з меншими шансами бути обдуреними, мати затримку у виплаті від страхової після ДТП або занижену виплату, коли клієнт повинен буде вкладати свої гроші в ремонт.  І найголовніше: заходите, порівнюйте умови і ціни і купуйте поліс ОСЦПВ прямо тут.

 

Розрахувати вартість ОСЦПВ та ДЦВ

Розрахувати вартість ОСЦПВ та ДЦВ

Розрахувати тут вартість ОСЦПВ та ДЦВ

За держ. номером
За параметрами авто
Cтрахові компанії, які ми відібрали по методиці Британської надійності
не використовуйте поле, якщо авто тільки зареєстроване
Авто на єврономерах
Є ліцензія таксі
У мене є пільги

Зі знижкою до 22% 

Авто на єврономерах
Є ліцензія таксі
У мене є пільги
Авто на єврономерах
Є ліцензія таксі
У мене є пільги

Зі знижкою до 22% 

Авто на єврономерах
Є ліцензія таксі
У мене є пільги

Вказуйте правильне місце реєстрації власника ТЗ – страхова компанія не зареєструє поліс з невірно вказаним населеним пунктом

Статистика електронних продажів за останні 2 роки.  В результаті цього кількість електронних договорів автоцивілки в 2019 році щокварталу збільшувалася на 30-70% і до кінця року перевищила 1,2 млн шт.  Із загального обсягу реалізованих полісів за цей рік 15% були придбані автовласниками самостійно в основному на сайтах агрегаторах таких як на Britishinsurace - https://britishinsurance.com.ua

Рік 2020 й.  Але різкий поштовх електронним продажу ОСЦПВ, як і багатьом іншим продуктам дав коронавірус.  Ситуацію, при якій вся країна опиниться на карантині, велика частина співробітників підприємств, компаній будуть працювати вдома, коли кожне відвідування громадських місць може привести до хвороби, про яку мало, що відомо ніхто не міг передбачити.  Для багатьох інтернет став єдиною можливістю існування.  Можливістю заробити грошей, працюючи вдома, купувати ліки, продукти, страховки і т.д.  Так за перше півріччя 2020 року було продано е-полісів більше ніж за весь попередній рік або 1,3 млн. За 9 місяців вже було укладено 2,2 млн договорів, що майже в три рази більше ніж за аналогічний період роком раніше, а за весь 2020 год 3, 05 млн. І їх частка у загальному обсязі становить 37%.  Можна сміливо зробити прогноз, що такий процес зростання буде продовжуватися і далі.  По-перше тому що це зручно, надійно, оперативно.  По-друге цей процес постійно удосконалюється як Моторним бюро так і всіма онлайн операторами, деякі з яких повністю переходять на електронні продажу ОСАГО.  По-третє за електронними продажами майбутнє.

А як в Британії.  За останні 10 років або близько того, найбільше розвиток, яке ми спостерігали в сфері розподілу особистого автострахування в Великобританії, - це феноменальне зростання агрегаторів, відомих також як «сайти порівняння цін».  Найбільші агрегатори на ринку Великобританії, такі як Confused.com, Moneysupermarket.com і Comparethemarket.com, виросли за рахунок використання Інтернету серед домашніх господарств Великобританії.  Згідно з останніми галузевим звітів, на агрегатори припадало близько 56% продажів нових полісів автострахування в Великобританії вже в 2013 році.

Загальний потенціал частки агрегатора в британському бізнесі з продажу персональних автомобілів обмежений приблизно 60%.  Хоча про це свідчить згладжує зростання, який ми спостерігаємо в останні роки в порівнянні з попередніми періодами (коли частка ринку виросла з 25% в 2007 році до 45% в 2009 році), агрегатори залишаться тут - просто тому, що клієнти з Великобританії по-  як і раніше бачать більш низьку вартість в якості основного переваги при виборі автострахування.

Переваги, що надаються агрегаторами для клієнтів, занадто очевидні: доступ до більшої кількості продуктів автострахування, конкурентоспроможні розцінки і, що найбільш важливо, ефективний процес покупки.  Скоро ми детально розповімо вам як працюють і задовольняють потреби клієнтів сайти -агрегатори Британії і які статистичні дані їх роботи.

 

Юрій Гришан.  Президент МТСБУ(2014 -2017 гг.)

Новини по темі: