ОСЦПВ в Україні зростає, "Зелена карта" падає.

Напевно немає не однієї галузі економіки та життя людей, які б не торкнулася ситуація склалася з коронавірусів.  Змінюються плани, пріоритети, прогнози, змінюється уклад життя, звички, поведінку і т.д.  Одні напрямки такі як IT, онлайн продажу активно ростуть, інші такі як туризм, транспорт несуть катастрофічні збитки.

Продажі в сегменті "Зелена карта".

Люди майже перестали подорожувати, до мінімуму скоротилися закордонні відрядження, стало небезпечним просто відвідувати рідних та близьких.  Це і стало основною причинно різкого скорочення в сегменті міжнародного обов'язкового страхування автоцивільної відповідальності "Зелена карта", як в кількості договорів, так і зібраних страховиками премій.

За даними Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ), в січні-вересні 2020 страховики в цьому напрямку недоотримали 32,14% в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року., Зібравши 893 млн грн.  Крім того кількість укладених договорів "Зелена карта" за цей період впало на 45,28% - до 460,7 тис. При цьому на 10,44%, до 4,601 тис. Зросла кількість вимог по виплатах відшкодувань за шкоду завдану нашими водіями в ДТП  за кордоном.  А розмір відшкодувань, сплачених українськими страховими компаніями за вимогами, зріс на 18,49% - до EUR13,267 млн.

Продажі Полісів ОСЦПВ.

Що стосується рідного брата "Зеленої карти" - внутрішнього обов'язкового страхування автоцивільної відповідальності, то, незважаючи на ситуацію, що склалася, тут спостерігається зростання - мінімальний за кількістю укладених договорів 3,06% і нормальний за зібраними преміями 23,46%.

За даними МТСБУ за 9 міс.  було укладено 6,3 млн. договорів ОСАГО, майже на 4,6 млрд грн.

Виплатили страховики за своїх клієнтів постраждалим в ДТП за дев'ять місяців 2,013 млрд грн, що на 10,52% більше ніж за січень-вересень роком раніше.  З них виплати з використанням "європротоколу" виросли на 9,89%.  Як бачимо цей спосіб врегулювання ДТП все більш стає популярним і не тільки через економію часу, але і за рахунок зекономлених на штрафах коштів, а це ні багато ні мало понад 16 млн грн за 2019 рік.

Проведений Моторним бюро аналіз структури всіх виплат по ОСАГО за підсумками минулого року і першого півріччя поточного, показав, що тільки 7-8% виплат загальної кількості виплат по європротоколу перевищують 50 тис. грн, 90% виплат становлять менше 30 тис. грн.

На сьогоднішній день за допомогою європротоколу оформляється третину ДТП, це дуже мало вважають в МТСБУ.  Необхідно досягти в 50-70%, оскільки використання європротоколу приносить істотну користь: скорочується кількість дорожніх "пробок", економиться час кожного учасника дорожнього руху, а також державні кошти, що йдуть на адміністративну роботу поліції та судів.  А що таке затори, жителі особливо великих міст знають добре.  Це щоденне стихійне лихо вранці і вечорів вже стає нормою.

Проблема заторів в Києві і обласних центрах.

Згідно з рейтингом нідерландської компанії TomTom за підсумками минулого року Київ з населенням близько 4 млн чоловік зайняв за складністю і силі заторів 12-е місце в світі і третє - в Європі.  Тільки такі мегаполіси як Москва і Стамбул, з населенням, значно більшій за 10 млн чоловік, мають більш проблемний дорожній трафік.

Крім того в Топ-30 міст світу з наймасштабнішими заторами і в Топ-15 європейських міст потрапили на 18-му місці Одеса з населенням близько 1 млн чоловік, на 29-му - Харків в якому населення близько 1,4 млн осіб.  Дніпро, ще одне місто-мільйонник, займає в світовому рейтингу 47 місце.

Згідно з даними тієї ж компанії, жителі Києва в середньому витрачають на 46% більше часу в дорозі через пробки, в порівнянні з тим, який потрібен на пересування при нормальному трафіку.  У години пік ця затримка стає майже двократної.  І як бачимо на це ні впливає не карантин, ні зниження ділової активності.