НБУ розглядає питання про можливість введення поняття - фінансовий консультант

Національний банк України (НБУ) розглядає питання про введення такого поняття, як фінансовий консультант, таку пропозицію зробив ринок страхування життя в підготовленій концепції розвитку ринку (Стратегія розвитку лайфового ринку до 2040 року ІФ).

Повідомила агентству "Інтерфакс-Україна", в ході XVI Міжнародної карпатської страхової конференції керівник проектів і програм департаменту ліцензування НБУ Наталія Гудима.

Вона також підкреслила, що це дозволить мати фахівця, який буде особистим фінансовим консультантам громадянина і зможе підібрати йому інвестиційний продукт або продукт захисту життя і майна.

За її словами, в європейській практиці регулятор і профільні асоціації, аналізують продукти, порівнюють їх, надають інформацію клієнту про їх переваги. Найголовніше звертають увагу на такі статті договору, які передбачають можливу відмову у виплаті, які ризики не покриваються.

"Таким чином, споживач стає більш грамотний, він вчитися порівнювати, вибирати і формувати необхідний саме йому продукт. І це стосується не тільки страхових послуг, але інших фінансових установ", - зазначила вона.

Говорячи про те, як часто в Білорусії бувають випадки, коли страхові компанії надають інформацію не повну інформацію про договір, що потім знижує виплату генеральний директор Білоруської асоціації страховиків Ірина Мерзлякова зазначила: "на моїй пам'яті я такого навіть не пригадаю, щоб обманювали цілеспрямовано такого взагалі немає. У нас цю практику викорінили. У нас дуже жорсткий нагляд, дуже жорстке урегурование, особливо в частині прав споживачів"

За її словами, в Білорусії сильно розвинений інститут скарг. На скаргу на дію страхової компанії відводиться строго певний час. Страхова компанія, отримавши скаргу зобов'язана відреагувати на неї протягом короткого періоду часу.

У разі направлення скарги регулятору з'ясуватися, що компанія щось "накосячила" їй багато загрожує. Є моменти коли регулятор бачить статистику скарг по одному напрямку, він дає компаніям чіткі вказівки, які зміни вони повинні внести в правила.

Наприклад, регулятор вимагав скасувати підліміти при страхування туристів і виплачувати закріплену в договорі суму 30 тис. євро.

"У нас швидше компанії страждають від громадян, які користуючись такими правами цілеспрямовано починають розкручують страхові компанії", зазначила вона.

Вона також повідомила, що в Білорусі діє програма фінансової грамотності населення. Спочатку вона була прийнята на п'ятирічку зараз продовжена. Вона передбачає цілий план заходів про виконання яких необхідно звітувати.

Відповідаючи на питання про ролі страхових посередників, у тому числі в частині фінансової грамотності населення, директор Oakeshott British Insurance Agency Юрій Гришан підкреслив, що страхові брокери, знаючи ситуацію на страховому ринку можуть пояснити клієнту на що слід звернути увагу при виборі страховика, надати інформацію про його фінансовий стан, допомогти отримати належну виплату у разі відмови або заниження її розміру.

Він також висловив думку, що однією з проблем страхового ринку є робота оцінювачів. Це стосується як несправедливої оцінки активів страховиків, які, за словами члена Нацкомфінпослуг Олександра Залєтова, сильно переоцінені, особливо в частині нерухомості, землі так і конкретних випадків за оцінкою збитку отриманого в ДТП, при пожежі чи іншої події.

"Ми неодноразово стикалися з випадками, коли занижується оціночна вартість страхового відшкодування. Причому це стосується як фізичних осіб, так і великих підприємств. Наприклад, відома страхова компанія, замовляє оцінку страхової вартості судовому експерту, при якій включається пропорційність виплати для підприємства за рахунок недійсного збільшення вартості об'єкта страхування на 39% за період дії договору. Як перший регулятор оціночної діяльності вважаю, що необхідно налагодити жорсткий контроль за роботою оцінювачів, можливо шляхом єдиної акредитації та рецензування звітів", зазначив Гришан

Він висловив сподівання, що з приходом нового регулятора, посилення контролю за діяльністю страхового ринку, вступом у дію закону про захист прав споживачів фінансових послуг та збільшення фінансової грамотності населення страховий ринок України вийде на новий, європейський рівень.

Новини по темі: